En dus kreeg ik een typisch non-antwoord à la Vervoort op mijn 2 vragen aan de minister-president: (1) werden de vergunningsvoorwaarden nageleefd en (2) hoe gaan de mobiliteitsknelpunten worden aangepakt? Geen (bevredigend) antwoord.

De Brusselse regering was heel welwillend ten aanzien van Docks Bruxsel voor het afleveren van de vergunningen. Voor alle duidelijkheid, ik ben niet tegen grote projecten, maar dat wil niet zeggen dat de regels niet moeten worden nageleefd of de mobiliteit niet moet worden geregeld.  De Raad van State vernietigde een tijd geleden de socio-economische vergunning omdat de mobiliteit slecht was aangepakt door de Brusselse Regering. De voorwaarden omtrent de aanpak van de mobiliteit opgelegd in de vergunning waren niet afdoende en té vrijblijvend. De Brusselse Regering nam echter de mobiliteit aan de Van Praetbrug niet ter harte en wou geen afdwingbare eisen stellen om de mobiliteit ter plekke te regelen. Vandaag stelt minister-president Vervoort dat hij pas tegen december zal bekijken wat er eventueel voor de mobiliteit moet gebeuren. Dit is uiteraard schromelijk té laat. Liever eerst chaos creëren en dan pas nadenken en handelen, lijkt wel het devies van deze Brussels regering.

Bovendien is er onduidelijkheid of Docks Bruxsel de vergunningsvoorwaarden naleeft. Verscheidene organisaties oordelen dat Docks Bruxsel er illegaal staat omdat de vergunningen niet zouden worden nageleefd. Maar op mijn vragen daarover antwoordt minister-president Vervoort natuurlijk niet. De wet of de vergunningen naleven, is blijkbaar allemaal niet zo belangrijk voor onze minister-president...

Onderwerpen